18 august, 2009

Leivategu

Suhteliselt puhkuse alguses juhtus selline jube lugu, et ma jäin oma juuretisest ilma. Panin õhtul käärima ja hommikul vaatas kausist vastu suhteliselt hall mass, õrn vahukirme peal. Tavaliselt hoian selle toa öösiti siis kinni, kui juuretist kääritan. Aga sel õhtul ununes lahti. Arvasin, et ju tal oli seal ikka jahe olla ja viisin ta siis sauna, kus on põrandaküte. Lasin tal seal soojeneda tunnikese. Ja kui uuesti vaatama läksin, avastasin veel hullema pildi. Hallilt massilt oli ka see viimane vahukirmeke kadund ja vesi oli peale tulnud. Ma olin nii kurb ja nukker ja meelt heitmas. Uurisin siis kähku netist, et mis siis nüüd juhtunud oli. Tuvastasin, et kupatus oli lihtsalt üle käärinud. Sellest aga ei rääkinud enam keegi, kas see värk enam elus ka on või kas temast kõlbab taigent teha ja viimaks ka ahju panna. Mina ei riskinud või ei julenud taga enam miskit teha. Läks tema kraanikausist alla. :( Meel oli väga kurb, sest see juuretis oli just juba kodustatud ja omaseks saanud. Aga no mis sa ikka kaua nukrutsed. Õnneks on olemas hea Kratu, kelle käest sain omale eile uue juuretisepoju. Oli küll tunne nagu oleks uue kassipoja toonud. Nägi teine teistsugune välja ja lõhnas teisiti, kui minu oma. Aga õhtul võtsin oma uue suure savikausi ja panin ta käärima. Kütsin toa soojaks, uksed-aknad pitseerisin kinni ja jäin hommikut ootama.Täna hommikul läksin siis piiluma, mis mu uuest pojukesest saanud on. Oh, teate kui õnnelik ma olin, kui see ilus vaatepilt mulle kausist avanes! Terve tuba lõhnas ja juuretisele oli nii ilus vahukord peale tulnud.
Tegin taigna, segasin head ja paremat kolmele taignanutsule sisse, poolteist tundi kerkimist ja ahju nad läksid. Nüüd on veel mõned tunnikesed oodata, et näha, mis neist sai :) Kui jõuan, kirjutan juba õhtul, kui mitte, siis homme kindlasti. Aga lõhn on juba praegu hea, nagu tavaliselt :)

3 kommentaari:

Sirliiz ütles ...

Mul juhtus oma juuretisega täpselt sama lugu, puhkuse ajal oli vesine kiht peale tekkinud ja nüüd ootan homset sõbrannale külaskäiku kust uue juuretise saan ;)

Aga tahtsin veel küsida, et kust sul nii lahe savikauss on õnnestunud hankida? Olen seni asjatult otsinud ja pole leidnud.

Kuutydruk ütles ...

Selle suurepärase kausi sain ma healt haldjalt :) Kui käisin Harmoonikumis leivategemiskursusel, siis Annely Maksan vahendas ilma igasugu vaheltkasuta neid leivavorme ja suuri kausse. Leivavorme olevat vahel müügil sadama Rimis (Norde Centrum vist on ta nimi). Ja nendega olevatki selline lugu, et kui Annely neid seal näeb, ostab ta kõik ära, sest ta kursustel nagunii küsitakse. Kausse ta aga tellis otse tegijatelt ja tegijad on Mõisakeraamika head inimesed. Ja nagu ka leivavormid, sain ka suure kausi täpselt selle hinnaga, mis kodulehel kirjas. Mõisakeraamika koduleht http://www.keraamika.ee/index.php

kratu ütles ...

tegelikult asub mõisakeraamika pood hoopis sadamarketis. sadama poolses otsas esimesel korrusel. aga suurt kaussi on tõesti mõttekam küsida neilt endilt otse kohapealt. neid tehakse suht vähe (kuna tegemist suurte nõudega ja ahju palju korraga ei mahu)