23 märts, 2009

St. Patric's Day

17. märtsil oli Püha Patriku päev. See on Iiri rahvuspüha ning sel päeval armastatakse kanda rohelist, süüa iiri toite ning juua palju. Rõhk sõnal "palju" ja juua võib siis iiri õlut Guinnessi, iiri viskit või muid lemmikuid. Sel päeval korraldatakse ka suuri paraade, kus inimesed rõivastavad end rohelisse, iiri härjapõlvlasteks jne-jne. Ühesõnaga üks hästi lõbus päev. Päev, kus vanasti lubati paastu ajal liha süüa.
Eelmisel aastal pidutsesime ka sõpruskonnaga Püha Patriku päeval. Kandsime kõik rohelist ja sõime ainult rohelist värvi toite.
Sel aastal suurt pidu ei toimunud, aga kuna ma olen igati üks Iiri fänn (mulle meeldib hirmsasti nende muusika, nende keel), siis mõtlesin, et teen vähemalt mingi roa, mida sel päeval süüakse.
Valisin välja Guinnessi piruka.
Idee hea, teostus... :( Mul lasub vist mingi needus magusate küpsetiste tegemisel. Aga noh, nagu öeldakse, mõte loeb :)

Guinnessi pirukas
80g kaerahelbeid
240g täisterajahu
110g pruuni suhkrut
1spl küpsetuspulbrit
soola
55g sulatatud võid
10ml vanilje essentsi
235ml petti
350ml Guinnessi õlut


Kuumuta ahi 220C. Määri küpsetusvorm.
Sega kokku kaerahelbed, jahu, suhkur, küpsetuspulber ja sool väiksemasse kaussi. Suuremasse kaussi sega või, vanilje essents, pett ja Guinnessi õlu. Sega jahusegu vedeliku hulga ettevaatlikult segades kuni ühtlase massini. Kalla taigen küpsetusvormi ja puista peale veel kaerahelbeid.
Küpseta eelkuumutatud ahjus 30min, siis keera kuumus väiksemaks (200C) ja küpseta veel 30min. Keera ahi välja ja ava uks ja lase jahtuda 30min ahjus enne kui kummutad restile.


Minu üritus lõppes sellega, et seest jäi see hästi pehme. Mitte taignane, aga hästi niiske. Järgmisel päeval oli see enamvähem söödav :) Aga ma ei anna alla, ma proovin seda veel korra teha ning madalas küpsetuspannis. Ja ei küpseta nii tugeva kuumusega. Kahtlustan, et untsu läkski see kook selle pärast, et alguses küpses koorik ära ning pärast ei pääsenud niiskus enam välja. Eks näis, kas mu teooria peab paika :)

Kommentaare ei ole: